måndag 22 april 2013

Bärsan i Jakan

I fredags blev det golf som vanligt. Mari, Birgitta och jag spelade på en för oss ny bana - Permata Sentul, som var lång och smal och därför svår. Ingen av oss hade därför någon score att skriva hem om även om jag vann matchen mot Birgitta. Fem upp och 50.000 rupiahs rikare. Mari ville inte vara med på matchspel. Vi andra tycker att det är lite kul.


På fredagskvällen var Sara och jag ensamna hemma eftersom Hugo var hos en kompis och Chrille landade från Surabaya först sent på kvällen. Vi gick därför på bio och såg matinehäxfilmen Beautiful Creatures med middag på Sushie Groove innan - som vanligt alltså när Sara får bestämma.


Sen blev det en lugn hemmakväll med vila på grund av huvudvärksvädret igen för min del och lite utklädning för Saras del.


I lördags fick vi storbesök. Bärsan mellanlandade här hos oss i Jakan på väg hem från Japan och Singapore. Så roligt! Det blev ett kort men mycket uppskattat besök.


Efter att bara ha hängt vid poolen och snackat hela lördagen gick vi på stand-up på kvällen. Jakarta Comedy Club hade sin årliga Jokers´ Ball och hatt var obligatoriskt. Gitte, Kenneth och Kenneths föräldrar kom också över på en drink innan partyt.


Tre olika komiker uppträdde och endast den siste killan var rolig. Maten som serverades var heller inget att hänga i julgranen direkt. Men vi hade trevligt och tog även en drink på Shye på vägen hem. Det blev en ganska sen kväll.


I söndags åkte vi in till stan och Menara BCA.


I den skyskrapan finns ju Skye uppe på 56 våningen. Vi gick först ut i utomhusbaren för att ta lite Jakartabilder. Barnen fick konstigt nog följa med ut dit denna gång. Det är åldergräns där annars och barn brukar aldrig få gå ut i bardelen.


Vi fick ett fönsterbord.


Hela gänget utom jag åt baby back ribs.


Ungarna blev så mätta att de var tvungna att vila på maten.



Bärsan åkte hem redan på söndagseftermiddagen. Som sagt - det blev kort och intensivt, men så roligt.


Sara älskar att ta kort med min nya mobil. Jag har nu helt kommit in i Androidvärlden och gillar min nya mobil mer och mer. Den stora skärmen är urbra och en iphone känns nästan för liten nu i jämförelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar