tisdag 26 november 2013

Jordgubbar till mellis

Ungefär klockan 15:30 brukar Hugo komma hem med skolbussen. Han brukar då få jordgubbar med mjölk och socker till mellis och verkar aldrig tröttna på detta. Eftersom vi bakade häromdagen fick han även en bulle idag. Sara kommer nästan aldrig hem direkt efter skolan - antingen åker hon hem till någon kompis med kompisens skolbuss eller väntar i skolan tills hennes träningar börjar.


Jag har idag träffat ännu en ny husagent. Denna gång Collette - en holländsk tjej, som visade mig ett hus.
-'Vi jobbar så', sa hon. -'Vi vet var kunderna gillar'. Härligt med effektivitet.
Huset var jättefint och låg i Pondok Indah - inte långt från skolan.


Det renoverades just nu och murarna runtom huset var inte så hysteriskt höga som på andra håll i det området. Frågan är om säkerhetsnivån är tillräcklig. Anställda på oljebolag skulle inte få flytta in här - förutom höga murar kräver de även galler för alla fönster.


Huset var lagom stort för oss med öppen planlösning som syns på den lite suddiga bilden nedan.


Badrummet till the Master Bedroom var riktigt läckert.


Det fanns två sovrum på nedervåningen och två där uppe. Ett problem som jag såg var att det riktigt öste ner vatten från taket på flera ställen eftersom det regnade tropiskt idag. Taket var delvis platt och jag undrar om man inte har problem med våta väggar även i detta hus. Eftersom det var nymålat överallt var det svårt att se eventuella vattenskador invändigt.


Jag fick en massa tid över idag eftersom jag hade trott att jag skulle åka runt och titta på fler hus. Jag passade då på att åka till posten och skicka årets julkort. Det var ett himla klistrande av frimärken. Ingen vattendyna fick man låna och det skulle vara minst tre frimärken på varje kuvert - jag var riktigt torr i munnen efteråt.


Hoppas att de kommer fram innan jul. Personalen på posten varnade för att postgången från Jakarta tar mycket längre tid än vanligt just nu. Man ligger tydligen efter med sorteringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar