onsdag 20 november 2013

Nya hus igår

Himlen var alldeles blå hela dagen igår och det hör inte till vanligheterna så här i regnsäsongstider. Det var mycket upplyftande och man kände sig extra pigg på body pump-passet - speciellt när jag hade denna fina fönsterplats i rummet.



Jag träffade därefter Sandra - en ny husagent som visade mig ett antal bra hus i vårt närområde. Vi började med ett fristående i Kemang som var väldigt trevligt. Bra pris och bra storlek på huset - det enda kruxet är att det ligger en aning för långt från skolan.


Nästa hus låg i ett compound ännu längre bort. Tyvärr, för det hade varit toppen också.


Huset nedan var dagens bästa, men låg också längst bort från skolan. Om vi flyttade hit skulle barnen behöva ta skolbusssen vid 06:10-tiden för att hinna i tid till skolan som börjar klockan 07:30.


Det låg också i ett compound och helrenoverades just nu.


Det fanns gym, tennisbana och stor pool på området som var fint och lummigt som en park.


När vi kom till nedanstående hus började böneutroparen precis att kalla till middagsbönen. Det lät väldigt högt och nära så det huset är överhuvudtaget inte aktuellt.


Jag såg en lägenhet också. Den var helt OK, men när jag fick höra att man planerar att bygga ett höghus till på området - precis utanför dessa fönster, så tackade jag vänligt men bestämt nej. Det är inte kul att bo alldeles intill en byggarbetsplats i flera år.


Det sista huset för dagen var det på bilden nedan. Det låg bra och var lagom stort. Denna agent var mycket bra och imorgon ska vi åka ut igen och se på nya hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar