fredag 1 november 2013

Halloween i skolan

I onsdags kom Torsten över på kvällen och åt middag med oss vilket var urtrevligt. Det blev en sen kväll med en hel del vin och även Giri kom över en stund på slutet. Vi käkade en hemlagad middag vilket Torsten verkade uppskatta. Jag hade lagat min nya favorit - sötpotatissoppa, och fyllda paprikor med potatismos.


Jag fick en glad överraskning igår då jag var och handlade eftersom smöret äntligen var tillbaka i butikshyllan. Det här med logistiken verkar vara ett stort problem här i landet. Helt plötsligt försvinner vissa saker ur sortimentet och det kan gå månader innan man kan köpa dem igen. Så vissa saker såsom smör har jag börjat att bunkra. 


Knäckebrödet har varit borta i säkert ett år nu och även det var på plats igen. Jippie!


Hugo fyllde igår i sitt val inför åttornas resa i vår. De får välja på åtta ämnen som motsvarar olika resmål. De som väljer Marine Environments brukar få åka och dyka vid Manado och Bunaken. Alla hoppas så på att de får komma i samma grupp som sina kompisar, men skolan jobbar hårt på att sära på alla bästisar. 
De har nyligen haft ett simtest i skolan för att säkerställa att alla kan simma minst 200 meter.


Eftersom det är Halloween-tider fick jag denna bild mailad till mig nu på morgonen. Sara håller upp sitt senaste Science-prov och skriver så här i mailet:

Hi mum and dad,
here is two photos of my latest science test.

jag fick lana hans costymer :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar