onsdag 30 oktober 2013

Golftävling

Igår på morgonen fick jag skjuts med Chrille en liten bit och gick den sista biten till gymmet i Kemang.  Jag passerar då det nya flotta Lippo Mall som står i stark kontrast till de små som ligger husen som ligger alldeles bakom.


Mitt gym ligger i huset nedan.


Efter passet åkte jag direkt till Blok M där Philips har en jättebra liten affär med reservdelar. Jag kunde köpa en ny glaskanna till min mixer på stående fot och blev superlycklig. Allt fungerar inte lika bra i detta land.


Jag är även lycklig för att mina orkideer blommar igen.


Jag har sagt till trädgårsmästaren att sluta vattna ihjäl dem och det har hjälpt. De står under tak och det är tur det för det kom världens oväder mittt på dagen igår. Det regnade som det nog aldrig har regnat här förut. Som jag sett i alla fall. Kompisar från Jakarta la ut bilder på Facebook på träd som hade rasat ner i pooler bland annat. Det kom ett stort oväder till på kvällen och då försvann både TV-sändningar och internet hemma hos oss. Elen fungerade dock vilket var för väl.


Idag var det golftävling på Matoa igen. Även denna gång var det Brittish Women Association som organiserade denna Bring a Touch of Pink to the Green Competition.


Jag spelade med Birgitta, Mari och holländska Pamela och vi hade självklart våra snygga tröjor på oss.


Det var si och så med organisationen på banan i år då man hade två tävlingar som pågick ute på banan samtidigt. De klämde därför ut oss damer på nio hål iställer för den planerade shotgun-starten på alla 18 hål. Det blev en hel del väntan vilket inte var så roligt. Damerna i flighten bakom passade på och plockade mango i en av pauserna.


Vi spelade sådär individuellt, med eftersom det var bästboll så fick vi en bra score och gick på två över par totalt (tre boogies och en birdie). Det räckte dock inte till någon bra placering. Vi hade i alla fall kul i bollen och spelade för en god sak. Det kom ett lätt litet regn mitt på dagen men inget skyfall som igår tack och lov.


Ikväll kommer Torsten på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar