torsdag 24 oktober 2013

Vila på eftermiddagen

Två hektiska dagar har så gått i rasande tempo och jag har hunnit att göra massor med saker trots trafiken - i vanliga fall hinner man med en eller två grejer per dag eftersom det tar en stund att förflytta sig i denna stad. Jag har bland annat

- köpt gympadojor och basketskor till Hugo i sportoutletaffären på Poins Square utan att han var med. I storlek 43. De fick godkänt och passade som tur var för man får inte byta.

- spelat tennis med 12 andra damer i Pondok Indah. Jag fick storpisk i alla singel- och dubbelmatcher jag ställde upp i men det var det värt för det var jätteroligt. De var så duktiga och jag mindre bra igår tyvärr.

- varit ute och käkat middag med Birgitta, Ann-Sofie, Mari och Maris kompis Katarina som är och hälsar på från Dubai. Vi var på Sky igår kväll.

- bokat resa till Lombok - det är långhelg den 2-5 november och vi passar på lämna stan då också trots att det inte var så länge sedan som vi var ute och reste.

-  klippt och klistrat och letat intressant information på nätet i flera timmar. Vi är ett gäng nordiska mammor som skall servera efterrätter i skolan då man firar FN-dagen där den 8 november. I vårt uppdrag ingick det också att göra en plansch om Norden som skulle innehålla en vattenrelaterad fråga till en frågesport. Jag tog på mig den uppgiften och fick tyvärr minimalt med tid innan planschen skulle lämnas in. Jag snodde det jag hittade direkt från nätet och fick ihop nedanstående. Planschen skulle dessutom lamineras och jag var på två olika ställen innan jag kunde få hjälp med det.


- tittat på två hus. Jag hade bokat in ett möte med en husagent idag och det var tänkt att vi skulle åka runt och titta på hus att hyra. Agenten kom - lite sent, och började med att gå på toa. Tio minuter senare kom hon ut därifrån och var alldeles blek och svettig då hon hade kräkts. Jag skickade hem henne och fick åka runt på egen hand istället. Ett hus hittade varken jag eller chaffisen trots att vi åkte fram och tillbaka på gatan ifråga flera gånger - gatunummer saknas ofta och går tyvärr inte i nummerordning så det är inte alltid så lätt att hitta en adress i denna stad. Det första huset vi hittade var ganska fint men låg granne med en moske. 


Trädgården var dock fin.


Det andra huset var inget att ha - det var litet och mörkt. Man såg dessutom flyovern från sovrummet.


- varit och lämnat planschen i skolan. Där håller man på och förbereder inför Hallowen.


- varit på PIM och handlat skrivbordslampor till barnen. Jag köpte lampan Victor från svenska Markslöjd!


Jag köpte även annat och fyllde nästan en hel kundvagn som jag åkte omkring med på PIM.


Skrivborden landade åter hemma hos oss igår efter att ha varit borta på ommålning i en månad. Så här tjusigt blev det med nya lampor och skrivbordsunderlägg.


Pust. Jag var tvungen att ta igen mig en stund på eftermiddagen. Både igår och idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar