fredag 18 oktober 2013

Sista dagen på semestern

Jag fick med mig båda barnen till stranden idag och vi fick en ljuvlig dag tillsammans. Vårt hotell har solstolar på en sida av en udde men vi upptäckte idag att stranden på uddens andra sida var mycket finare. Vattnet var alldeles klart och udden skyddade från stora vågor och att skräp flöt in mot stranden.


Vi badade länge. Så länge att allt vatten nästan försvann och det blev lågvatten - det var lite häftigt att sitta i strömmarna. Det är fullmåne nu så det är stora skillnader mellan hög- och lågvatten.


Det är ovanligt varmt på Bali just nu. När vi har varit här tidigare har temperaturen legat på cirka 26 grader vilket har varit helt perfekt. Nu har vi haft runt 32 grader varje dag - lika varmt som i Jakarta och det känns.



På eftermiddagen åkte barnen till hotell Westin där deras kompisar håller till. De gick igenom den sedvanliga säkerhetskontrollen som finns vid alla ingångar till hotell och köpcentrum här.


Jag åkte under tiden tillbaka till Seminyak och min lilla lampaffär och storhandlade. Jag beställde fem av nedanstående lampa - har tänkt att ha dem på rad ovanför matsalsbordet.


Jag slog till och köpte en stor också - att hänga ovanför köksön. Alla lampor skall tillverkas av koppar och målas vita på utsidan. De ska sedan levereras till Jakarta och jag håller tummarna för att kvaliteten blir bra.


Anni som jobbade i affären skulle själv göra kvalitetskontrollen innan hon skickade grejerna till mig sa hon. Hon visade ett diplom som företaget hade fått för sin goda kvalitet och de exporterar en hel del av sina produkter vilket bådar ju gott. Vi får väl se om två till sex veckor.
Imorgon vid lunchtid åker vi hem till Jakan igen. Jag funderar på att ta ett morgondopp på den fina stranden. Ungarna verkar inte vara så intresserade av att följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar