onsdag 2 oktober 2013

Min fölsedag

Det blev verkligen en händelserik dag igår. Det bjöds i och för sig inte på någon skönsång och tårta på morgonen, men sen firades det desto mer. Jag var först på nordiska klubbens coffee morning och fick ta emot många gratulationer där eftersom många via Facebook visste att jag fyllde år. Sen åkte Isabelle och jag till ett nytt ställe i Kemang och drack vitt vin på eftermiddagen. På kvällen åkte vi i familjen till hotell Dharmawangsa - där vi ju precis varit och ätit brunch med Ninni, för att äta deras thai-buffe. Hotellet har en kock från Thailand som gästspelar där just nu.


Chrille och Hugo var givetvis också med.


Jag fick ett stort fång röda rosor och var tvungen att dela upp buketten och sätta blommorna två vaser när jag kom hem.



Chrille hade också förbeställt en chokladtårta och det var ett helt gäng från servisen som bar in den och sjöng Happy Birthday för mig.



Idag var jag tillbaka på samma hotell. Tredje gången på bara fyra dagar så de måste känna igen mig nu. Idag skulle Birgitta, Mari och jag gå på Thai Cooking Class.


Tyvärr visade det sig att det inte var någon hands-on cooking class utan bara en demo. 


Lite synd kanske, men den kvinnliga kocken Busarin var ganska så underhållande - hon sjöng till och med under matlagningen. Den thailändska lunchbuffen ingick i priset och vi hade en trevlig dag. Vi fick idag se hur man lagar till en biffsallad, gör räkbollar och Massaman curry. Vi fick provsmaka det som lagades vid demon också och allt var mycket gott. Speciellt curryn.


Busarin gjorde också mycket reklam för hotell Rayavadee Resort på Railey Beach i Thailand som hon vanligtvis jobbar på. Vi fick också diplom och ett tjusigt förkläde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar