tisdag 22 oktober 2013

Torsten är här

Torsten är på besök i Jakan igen. Han och jag har hängt både igår och idag vilket har varit mycket trevligt. Igår träffades vi på Grand Indonesia och åt varsin nasi goreng till lunch. Sen shoppade vi en sväng - på ACE Hardware bland annat där Torra hittade denna fina julapa. Han är på jakt efter exotiska och kitschiga juldekorationer och jag tyckte att denna apa passade bra in på den beskrivningen.


Idag tog jag med mig Torsten till en basar på Gran Melia hotell som AWA - the American Women Association, anordnade.


Torra började shoppa på en endaste gång eftersom the snake lady var den första vi såg när vi gick in. Hon har så mycket snyggt i sitt sortiment av kobra-, pyton- och sea snake-skinn.


Redan igår köpte Torra några grejer gjorda av gamla plastförpackningar. Han gillade dem så mycket att han var tvungen att köpa några sådana saker även idag.


Försaljarna ville ta kort på oss och då passade vi på att göra det vi också. Jag ångrar lite att jag inte köpte paraplyet gjort av gamla tvättmedelsförpackningar. Det var så fint!


De amerikanska kvinnorna verkar gilla lapptäcken och det var flera försäljare som sålde sådant idag. Vissa överkast är ganska snygga tycker jag också.


Det började störtregna när jag var på väg hem så det blev stundtals lite segt i trafiken.


Jag har lite otur med mina mixrar. Den förra tappade vi bort locket till och den alldeles nyinköpta råkade jag ha sönder idag då jag skulle göra guacamole till middag. Jag trodde att bladet hade slutat snurra när jag skulle röra om lite i botten på glaskannan - den sprack med besked. Skeden klarade sig dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar