tisdag 15 oktober 2013

Vi badar i havet

Igår förflyttade vi oss på ön - från Ubud till Nusa Dua, eftersom vi ville komma närmare havet. Vi premiäråkte på den nya tjusiga tollroaden som tog oss direkt från Sanur till Nusa Dua.

På kvällen hade vi bestämt träff med Mari och hennes familj på Potato Head i Seminyak. Vi var en aning sena och satt riktigt och hoppade i taxin för vi visste att den populära restaurangen inte håller de bokade borden hur länge som helst. Det var lika lång kö in på stället som vanligt och vi kom i grevens tid. Tyvärr fick vi inte sitta tillsammans eftersom Maris familj redan var så många då de även hade besök.

Vi sammanstrålade istället efter middagen och tog några fina drinkar tillsammans. Jag drack en Big Bang bland annat.

Idag har vi varit på beachen.

Vi bor denna gång på Marriott Courtyard som tyvärr inte ligger direkt på stranden. Det är dock inte så långt dit och det går shuttle-bussar till hotellets egna beach club på den fina stranden.

Det var ett rejält lågvatten och man fick gå ut en bra bit om man ville doppa sig. Barnen hittade även en liten pool som de låg i länge.

Vi åt lunch vid hotellpoolen eftersom barnen då redan hade tröttnat på att vara på stranden.

Det var mulet hela förmiddagen och trots det brände vi oss lite granna trots att vi inte var utanför skuggan särskilt länge.

Idag är det helgdag i Indonesien och Chrille har varit med oss en riktig långhelg för en gångs skull. Han har bara behövt jobba några timmar igår och idag men tyvärr måste han återvända till Jakan redan imorgon.