torsdag 17 oktober 2013

Dag i Kuta

I tisdags åt vi middag med Chrilles kollegor Anker och Ulli samt deras familjer på Bali Collection - ett riktigt turistigt område på gångavstånd från vårt hotell. Där finns det bara sådant som  turister är intresserade av - affärer, span och restauranger. Restaurangerna är dock mestadels riktiga turistfällor och man äter inte speciellt gott där tyvärr.


Chrille hann med planet hem till Jakan igår morse trots att väckarklockan aldrig ringde. Jag och barnen åkte då in till Kuta Beach och vattenparken Waterbom eftersom de skulle träffa kompisar där. Jag hoppade dock badet och gick till en liten affär jag hittade här på Bali för ett tag sedan där de säljer många fina saker. Jag är sugen på att köpa lampor.


Så här ska de se ut - vitmålad koppar. Jag har ännu inte bestämt mig vilken form det skall vara på lampan eller hur många jag ska köpa då jag fortfarande väntar på prisuppgift på vad det kostar att skicka de till Jakan.


Efter fyra timmar var barnen färdigbadade och vi tog en taxi till the Beachwalk som är ett nybyggt shoppingområde direkt på stranden i Kuta.


Ungarna var ganska möra efter alla rutschkaneåk så de tyckte att det var skönt att vila benen när vi åt lunch.


Vi hittade en Havaianas-automat i shoppingcentrat också - det har jag aldrig sett förut.



Man fick hjälp att hitta rätt storlek.


Vi åkte hem ganska så snabbt och hängde på hotellet hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar