fredag 4 oktober 2013

Bokklubb och dåliga gångjärn

Igår kväll var det bokklubb igen och vi hade läst Felicia Feldts bok Felicia försvann. En bok som handlade om hennes uppväxt med sin kända mamma Anna Wahlgren. Det var en ganska så tunn bok och alla hade faktiskt tagit sig igenom den (kors i taket!). Det var nog också den bok som hittills blivit mest diskuterad under middagen. Den väckte många tankar och avsky så flera av tjejerna var beredda och bränna Anna Wahlgrens Barnabok efter att ha läst den. Det ska bli spännande att läsa mammans försvarsbok också. Och se intervjuerna med både henne och dottern på Skavlan som jag inte har sett ännu. Vi var hemma hos Camilla denna gång och det blev ganska så sent. Lite jobbigt var det därför att gå upp till golfen imorse. Men det gick och efter att ha tråcklat sig igenom den vidriga morgontrafiken spelade jag bättre än på länge. Jag gick runt på 93 slag och vann matchen mot Birgitta. Härligt med revansch. 


Vi har nya problem i huset. Nu är det gångjärnen i glaspartierna som har gett upp eftersom de är på tok för underdimensionerade för det stora partierna. Två dörrar i gästrummet går numera inte att öppna och stänga ordentligt.


Glasdörrarna i sovrummet på övervåningen har vi inte öppnat sedan säkert två år tillbaka eftersom jag har varit rädd för just detta. Vi vill inte riskera att någon får en dörr i huvudet. I samma veva föreslog jag för husägaren att han skulle kontakta leverantören av partierna och reklamera dem - när huset fortfarande var nytt. Men han har inte bemödat sig om att göra det - han skiter fullständigt i allt.


Det är så tragiskt. Huset är två år gammalt och allt går sönder. Hela tiden.


Jag har annars fått roa mig på egen hand hela eftermiddagen och kvällen eftersom barnen är ute på sitt och Chrille är kvar på kontoret. Jag har då passat på att förbereda inför morgondagens middag. Vi får se hur resultatet blir - gasugnen vi har är tyvärr urusel.


Sara och flera av hennes kompisar är ikväll på ett sleepover-party hemma hos Bea medan Hugo är på PIM med några av sina polare. De ska gå ut och käka middag tillsammans och sedan gå på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar