fredag 18 oktober 2013

En mops

Igår promenerade jag bort till stranden medan barnen bara ville hänga kvar på hotellet. Hela Nusa Dua-området är anlagt för turister och det finns faktiskt både gåvänliga trottoarer och övergångsställen.



Och snirklig Balinesisk konst så klart.


Vårt hotell är mer modernt.


Likaså skulpturerna.


Jag hade en härlig förmiddag på beachen och hann läsa både International Tribune och Jakarta Post. Ungarna hade under tiden bara legat hemma på hotellrummet. Jag lyckades dock locka ut dem på eftermiddagen.




De låg i bra länge. En trubadur underhöll oss från poolbaren också.


På kvällen åkte vi in till Kuta igen och hittade gränden där....


...Hugos favoritrestaurang Club Havana låg.


Där var det samma latinostämning som förra gången - fullt och gemytligt. Igår spelade ett band salsamusik dessutom. Servitriserna dansade med solisten som undrade om även Sara ville vara med. Det ville hon inte.


Hugo tog deras jalapenosburgare eftersom den platsar i hans 10-i topp-lista över godaste hamburgare han ätit.


Den var lika god som han kom ihåg den - och lika stor denna gång. Han orkade inte äta upp hela.


Sara shoppade efter middagen. Eller jag rättare sagt. Vi köpte en hund - en liten mops, som hon ska få i julklapp. Sara hade tittat ut den några dagar tidigare i en affär men som tur var slog vi aldrig till då eftersom den var allför dyr. Igår hittade vi den på en marknad och jag lyckades pruta ner den rejält.


Mops är också hennes favoritras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar