måndag 28 oktober 2013

Regnsäsongen har börjat

I fredags tänkte jag åka till Kemang på eftermiddagen eftersom jag hade några ärenden att uträtta där - men det gick inte. Flera gator i vår närhet blev helt översvämmade efter en ganska kort men väldigt intensiv regnskur och det gick inte att köra igenom vattnet. Jag var helt inregnad. Det tog två och en halvtimme för Sara att komma hem från skolan med den sena skolbussen och något kortare för Hugo som tog den sista bussen hem efter basketträningen. Vilken tur att vi slapp regnet på fredagsgolfen! Regnsäsongen har så officiellt börjat.


I lördags var det fullt program för barnen eftersom Middle Schools basketsäsong nu har börjat. Hugo hade en match redan klockan 09:00 på SHP - en skola som ligger i ett höghus precis vid Lippo Mall.


Skolans gympasal ligger på sjunde våningen och känns inte som en skola direkt - snarare som ett kontor.


Tjusigt värre med marmorentreer och fin utsikt över södra Jakarta. Alla som vill får spela basket, men till matcherna som spelas mot lag från andra skolor väljer tränarna ut de bästa och de som sköter sig och kommer på träningarna. Både Hugo och Sara klarade cutten och deras lag vann sina respektive matcher.


Sara hade efter sin match ännu en basketmatch i JIS tjejliga som fortfarande pågår. Tjejerna var ganska trötta då så det var flamsigt värre ute på planen och tränaren var tydligen inte så nöjd med tjejernas insats på eftermiddagen. 


Hugo hade också en fotbollsmatch den dagen och var ganska trött han med.



På vägen hem såg vi en brandbil som försökte ta sig fram i trafiken. Det gick sådär bra.


På kvällen åkte Hugo tillbaka till JIS med några kompisar då de skulle se lite av en konsert - det hölls en körfestival på JIS i helgen med elever från andra internationella skolor i sydöstra Asien som deltagare. Hugo, Andy, Diego och Max - en ny svensk kille, åkte sen vidare till PIM och gick på bio innan de åkte hem till oss för en sleepover allihopa. Vi andra gick på bio vi också - men på Lippomall. Vi såg About time - samma film som grabbarna fick vi reda på senare.
På Lippo var det fyrverkerier igen - jag undrar om man har det varje lönehelg för att locka besökare till köpcentrat. 


Vi hann med en middag på en nyöppnad restaurang innan bion men maten där var tyvärr en besvikelse.


Vi var ute och käkade även på söndagen - lunch, och barnen fick då bestämma restaurang. Det blev burgare och milkshakes på Johnny Rocket. Sara tog i och för sig en Cola Float - coca cola med glass i, och det var precis så konstigt som det låter. Hugo var den ende av oss som tyckte att det var gott och drack upp syrrans dricka.


Man fick i sig många kalorier på en sittning.


Hujedamig!


Det var därför skönt att röra på sig idag på morgonen. Jag spelade tennis med damerna i Pondok Indah igen och det gick betydligt bättre för mig denna gång. Jag förlorade nog inte en enda match idag - trots att jag är sämst av alla. Jag har bra kondis just nu och det hjälper ju till att man spelar dubbel och har en partner som kan rädda en.


Jag cyklade dit och hittade en bra liten genväg förbi en kyrkogård som ligger inklämd bland villakvarteren.


På onsdag ska Birgitta, Mari, Pamela och jag spela golftävling och eftersom jag inte har slagit så bra med mina nya träklubbor åkte jag till driving rangen efter tennisen. Birgitta var också med och vi slog 100 bollar var.


Vi åkte därefter direkt vidare till dBrasco för att leta efter något rosa till på onsdag och köpte denna T-shirt till hela laget.


Sen var det bahasa hemma hos mig och så svisch har ännu en dag gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar