måndag 18 november 2013

Magnumglass

Oj vad tiden går snabbt nu. Dagarna rusar iväg och snart är det dags att julpynta igen. I fredags hann Mari, Birgitta och jag med vår sedvanliga golf i alla fall. Vi åkte då ut till Rainbow Hills ute i Sentul och fick en härlig runda på en otroligt tjusig bana.


Vå träffade på dessa småtjejer också.


De var så söta. Deras mammor sålde bananer längs banan och jag ångar så att jag inte köpte en klase av dem. Jag gav tjejerna varsin peng i alla fall och nästa gång ska jag köpa två klasar. Birgitta köpte lite bananer i alla fall.


Det hamras fortfarande runtomkring oss hela tiden - från alla håll och kanter. Varje lördag- och söndagmorgon också. Man blir galen. Bygget närmast är dock klart. Det verkar i det närmaste ha blivit en ungdomsgård där unga killar hänger till sent på kvällarna nästan varje kväll. De driver en radiostation i huset och man undrar om de verkligen har tillstånd för sin stora antenn.


Jag fortsätter därför att leta efter nytt hus. En av agenterna jag åker runt med är Sophia. Hon har politiska ambitioner också och gör reklam för sig själv.


Sophia visade mig ännu ett hus förra veckan, och trots att det låg väldigt bra var huset ingenting att ha. Det var nästan deprimerande med galler för alla fönster. Fuktskador var det överallt också och de befintliga hyresgästerna kunde inte snabbt nog flytta därifrån sa de när jag pratade med dem.


I fredags var det också pubkväll med Nordiska Klubben. Vi var en liten skara därifrån som fortsatte vidare och gick på Rooftop i Kemang där ett jättebra band spelade hela kvällen.



Vi käkade många varma chips...


.... och drack några shots...


...som en i sällskapet beställde in hela tiden. Jag åkte sedan hem därifrån medan Chrille fortsatte till EP eftersom han skulle se matchen mellan Sverige och Portugal som började mitt i natten. Jag sov gott när han kom hem.


Igår söndag var Chrille ute och spelade golf med Mats som är i stan och hälsar på. Jag och barnen tog då en lunch på nya Union på PIM3.


Pizzorna var goda men så mäktiga. Inte ens Hugo orkade att äta upp sin.


Det blev även lite shopping efteråt men då gav Hugo upp och åkte hem. Jag och Sara betade av en hel del affärer och Sara åt sedan glass till mellis innan vi åkte hem. 


I Magnum-cafeet kan man designa sin egen glass.


Man får först välja glassmak och sedan vilken choklad den skall doppas i.


Därefter får man välja tre olika toppings som glassen skall beströs med. Sara valde varken wasabi eller chiliflingorna tyvärr.



Eftersom det regnar mycket nu har temperaturen krupit ner mot cirka 25-26 grader och det är nästan lite kyligt emellanåt. Sara sover i sin onepiece för närvarande. Hon jagade mygg innan sänggåendet igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar