fredag 4 juli 2014

Sista dagarna i Sverige

Det var full fart ända in i det sista. Tisdagen började med en härlig frukost hemma hos Lollo i Gåshaga och jag fick höra lite om vad som händer på Skanska nuförtiden.


Sen blev det lunch med Kattis och Oscar på Pontus Pocket. Oscar känner Pontus som satte sig vid vårt bord, snackade med oss och bjöd dessutom på hela kalaset. Så flott och trevligt.


I tisdags blev det packning, tvätt och städning men jag och Sara hann med att klämma in en lunch med Bärsan, Loisan, Sophie och Klas på nyöppnade Firrren i Lidingö Centrum också. Jag åt urgoda strömmingsflundror och Sara beställde in en toast Skagen som var så stor att hon inte orkade äta upp den.


Sara gick sen till Elin medan jag åkte ut till Östanå färjeläge för att hämta upp Hugo. Jag fick vänta en hel timme på honom där eftersom det var ´bröllopsdag´ på lägret den dagen och han var så upptagen med alla aktiviteter att han glömde bort allt det andra.


Det var så mysigt att träffa Hugo igen. Han var glad att se mig också även om han gärna hade stannat kvar på lägret tills på söndag.


Vi hann säga hej då till Birgitta och Fredde också innan det var dags att åka ut till Joanna och gänget i Trångsund.


Vi sa hej då till morfar, Ojjo och Bella.


Joanna och Nicke bjöd på fin middag som blev vår sista i Sverige för denna gång. Det blev till och med jordgubbstårta till efterrätt. Joanna var dessutom så schysst och tvättade och strök alla Hugos kläder så att han hade något rent att ha på sig när vi nu skulle resa till Grekland.


Tack för i år och vi längtar redan till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar