torsdag 24 juli 2014

Småtråkigt i Jakan

Det är ganska så tomt på kompisar här i Jakan så barnen tycker att det har varit småtrist de senaste dagarna. Det är inte så kul att bara vara hemma. De går och lägger sig sent och vaknar inte före klockan 12 på dagarna vilket jag tycker är ganska så skönt eftersom jag passar då på att uträtta en massa ärenden medan de sover.
I tisdags jobbade Chrille bara halvdag då valmyndigheterna skulle utlysa vinnaren i presidentvalet och man ville undvika att folk hamnade i eventuella upplopp på väg hem från jobbet. Vi var därför ute och åt lunch tillsammans på Fook Yew i Gandaria eftersom det var min tur att bestämma restaurang. Fook Yew serverar god street food från Hong Kong och vi åt flera goda rätter - bland annat stekta nudlar och wokad aubergine med köttfärs.


Igår var jag och barnen på bio och såg The Fault in our Stars - en mycket deppig historia som jag grät mig igenom. Vi hann med en lunch på Paul innan och Sara beställde in en jättemacaron till efterrätt eftersom macaroner är hennes stora favoriter just nu.


Vi var ute på restis på kvällen också - hur lyxigt som helst! Jag hade nämligen presentkort på Tapas Movida som gick ut nu i juli. Vi beställde en massa goda tapas. Presentkorten vann jag tidigare i år på en golftävling.


Vi har gjort iording gästrummet också eftersom Renee och Big John kommer hit imorgon. Bokhyllan har tydligen också blivit städad....


Jag har fått en lättare släng av ryggskott - jag misstänker att jag lyfte min ryggsäck lite fel vid ett tillfälle. Jag kan därför inte börja träna riktigt ännu utan jag har bara simmat på mornarna för att stärka ryggmuskulaturen. Så även i morse och sen var det dags för mani-pedi. Barnen bara sov och sov. Sara blev överlycklig när hon vaknade då en av hennes kompisar nu också hade kommit hem. Hon åkte genast hem till henne och de skulle ut och shoppa på Lippo Mall tillsammans och därefter ha en sleepover. Sara hade lite pengar att spendera eftersom hon fick det i namnsdagspresent av oss häromdagen.

Hugo är bara hemma och skrotar idag. Han har inga kompisar på plats ännu. Idag sitter han och spelar PS4 online med Theo som flyttat til Seattle.


Årets Idul Fitri-gåvor till våra anställda är klara. Det är en hel del pengar som skall skänkas bort så här års. Till alla möjliga. En del lämnar tomma kuvert med sina namn på och förväntar sig innehåll i dem några dagar senare när de kommer tillbaka och ska hämta dem. Så gjorde till exempel de två killarna som kör ut vattnet. Vi ska även ge pengar till tidningsutköraren, brevbäraren, sophämtaren och vakterna. Till våra tre vakter som jobbar hos oss ger vi en hel del pengar och de ska också få varsin chokladask. Vi har dessutom områdets vakter som är 13 till antalet (!) och de har tidigt skickat en lista med allas namn på. De ska få en klumpsumma av oss. Vår chaffis, maid och poolkille får mest. Jag har även köpt böcker till deras barn.


Torrperioden i år är inte speciellt torr. Det regnar varje dag. Inte så mycket med tillräckligt för att det ska bli lite svalare. Vädret är toppen med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar