måndag 14 juli 2014

VM-final och morgondopp

Vi mötte upp Lise och gänget på den fina stranden i Plaka igår och hade en härlig dag tillsammans. Naxos är tydligen känt för sina fina stränder och hela västkusten består av långa fina sandstränder. Barnen grävde stora tunnlar. Speciellt Hugo och Jonathan som höll på i flera timmar.


Det blev lunch på en riktigt grekisk taverna där man kunde gå ut i köket och titta ner i grytorna innan man bestämde sig för vad man skulle beställa. Hugo och jag delade på två rätter - köttbullar i tomatsås och en himmelsk augergine- och köttfärsgratäng.


Det blåste mindre igår så vattnet var klart och fint.


Jonathan hängde med oss hem till hotellet en sväng och sen åkte vi och mötte upp de andra inne i stan på kvällen.


Strandpromenaden.


Vi tog en drink på ett av caféerna och åt sen en snabb middag för att hinna hem till VM-finalen.


Hotellet mittemot vårt hotell har en pool som vi får använda. Där visade de även finalmatchen mellan Argentina och Tyskland. Sara hejjade på Argentina och Hugo på Tyskland så åtminstone ett av barnen blev nöjt med resultatet.


Jag vaknade tidigt idag och gick ut på en promenad eftersom barnen vägrar att gå upp före klockan 10:00. Vi bor några minuter från beachen i Agios Prokopios och går ner för denna huvudgata för att komma dit.


Så här ser vår närmaste strand ut.


Hela Agios Prokopios-bukten där det ligger restauranger nästan längst hela stranden.


Nästa bukt heter Agia Anna.


Jag fortsatte att gå söderut en bit till och tog en annan väg tillbaka vilket visade sig vara ett riktigt lyckokast. Vägen gick ut på en udde...


.... och så småningom kom jag till denna lilla vik. Här gjorde jag Helenas gympaprogram och tog ett morgondopp efteråt.


Helt fantastiskt. Hit måste jag gå tillbaka med barnen.


Du skulle ha varit med Ninni!


Söder om Agia Anna-bukten ligger denna lilla kyrka.


Väl hemma på hotellet åt jag frukost tillsammans med mina små gryn som knappt orkade gå upp. Jag hoppas att jag får med mig dem till den nyupptäckta stranden.


Vår balkong är den till höger om namnskylten.

1 kommentar:

  1. Gud så fint det ser ut! Där skulle vi tränat istället för på vägen...vi får göra om nästa år ;)

    SvaraRadera